Succesvol communiceren

Ondanks alle technologie van tegenwoordig blijft goed communiceren van essentieel belang. Hoe zorg je voor een optimale dienstverlening aan opdrachtgevers, die wellicht niet allemaal dezelfde benadering vragen? En hoe communiceer je effectief met je collega’s en leidinggevenden?

De training succesvol communiceren zorgt er voor dat je sterker en effectiever wordt in o.a. het gericht vragen stellen, overtuigen, begrip en draagvlak creëren, en het geven en ontvangen van feedback. Ook het houden van overzicht op je eigen werkzaamheden, en het omgaan met conflicten en werkdruk komen aan bod. Je krijgt inzicht in je kwaliteiten en ontwikkelpunten en leert om resultaatgericht hiermee aan de slag te gaan. De trainers gaan hierbij in op lastige situaties die jij tegenkomt in de praktijk.

De training is een communicatietraining voor bedrijfsgroepen, die zich vooral richt op het ontwikkelen van soft skills. Aanpassing van inhoud naar maatwerk is mogelijk.

Doelgroep: Medewerkers werkzaam in de transport en logistiek met klantcontact, zoals planners en medewerkers customer service.

Inhoud

Dagdeel 1

  • Communicatie
    • Inzicht in gedrag
    • Waardesystemen Graves
    • Luisteren, samenvatten en doorvragen (LSD)

Dagdeel 2

  • Feedback geven en ontvangen
    • Objectief of subjectief
    • 4 G methode
  • Omgaan met weerstand en emoties
    • Emoties in een gesprek
    • ABC methode
    • Grenzen aangeven

Dagdeel 3

  • Effectief leiderschap
    • Proactief – reactief
    • Cirkel van invloed
    • Problemen oplossen/5 times why
    • Belangrijke zaken eerst
    • Starr methode